دستگاه تصفیه اب صنعتی وکاربرد انها در کشاورزی وپرورش ماهی و کارخانه جات و اب معدنی.جهت مشاوره وخریددستگاه اب شیرین کن باما تماس بگیرید

تصفیه آب صنعتی و کاربرد آن در مشاغل گوناگون

دستگاه تصفیه آب صنعتی

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی به دستگاهی گفته می شود که بر اساس مصارف ونیاز در ظرفیت و انالیز های متفاوتی تولید می شوند.

ظرفیت حجم تصویه درانواع دستگاه تصویه آب بالا می باشد.به تعداد پروژه هایی که تصفیه اب صنعتی نیاز دارند میتوان انواع طراحی ها را ارایه داد.

روشهای تصفیه آبی که در سیستم های صنعتی استفاده می شود کاملا مشخص و فقط طراحی تصفیه آب صنعتی ، جنس قطعات ، فیلترها ، ممبران ها ،رزین ها و … متفاوت می باشد.

کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی برای کشاورزی

کشاورزی صنعتی

تصویه آب کاربرد های متفاوتی دارد که یکی از آنها برای استفاده در مصارف کشاورزی می باشد.

با توجه به پیشرفت علم و کمبود آب کشاوزی صنعتی است که هرچه از علم بروز استفاده شود میزان بهره برداری ان هم افزایش میابد. حتما در روزنامه ها و حتی صدا و سیما شنیدید بسیاری از زمین های کشاورزی به علت آفت کیفیت آب از بین رفته اند.

سیستم آبیاری قطره ای چند سالیه که وارد حوزه ی کشاورزی ایران شده  و تمامی کشاورزانی که از این سیستم در زمین ها و گلخانه های خودشون استفاده کردن به مراتب موفق تر از رقبای خود در همان رشته شده اند.

به طور مثال دو باغداری که هر دو به یک اندازه باغ میوه داشتند در تحول کشاورزی سنتی به صنعتی ،  باغداری که از سیستم آبیاری قطره ای استفاده کرده است نسبت به باغداری که با همان روش جوب آب و روش سنتی کشاورزی کرده ، از درختان پر بارتری دارد .و از سیستم اب شیرین کن هم میتوان در این خصوص استفاده کرد.

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی برای پرورش ماهی

پرورش ماهی صنعتی

از دیگر جاهایی که نیاز به دستگاه تصفیه آب صنعتی دارد در حوزه ی پرورش ماهی می باشد . به طورمثال دربرخی از شهرهای کشورمان به خصوص درشمال استفاده می شود  .

در برخی روستاها که آب مصرفی و کشاورزیشان از یک یا چند چشمه تامین می شود ، شورای آن شهر دستور احداث استخرهای پرورش ماهی در نقطه ی اولیه ی چشمه مورد نظر رامی دهد تا دراستفاده بهینه درآب (بحث تولید و اشتغال زایی و غیره ) و هم  آب با فضولات ماهی ها غنی شود و تا حدودی کود شالیزارها و یا زمینهای کشاورزی رو تامین کند ؛

به این صورتکه آب از چشمه وارد استخرها شده و و از آنجا نیز به داخل شاهرگ های آبی ده وارد می شود و این موضوع فقط در مواردی قابل اجراست که همین مشخصات وجود داشته باشد . اما در اکثر مواقع اینطور نیست و هم میزان آب مثل چشمه زیاد و روان نیست و هم کیفیت آب به خوبی آب چشمه نیست!در این صورت از دستگاه های تصفیه آب صنعتی با شرایط مورد نظر تهیه و استفاده می شود.

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی در کارخانجات و کارگاه ها

دستگاه تصویه آب درکارخانه جات

بعضی از کارخانجات و کارگاه ها ، بسته به نوع تجهیزات و ماشین آلات نیاز به دستگاه های تصفیه آب صنعتی دارند که در این مورد تنوع بسیار زیاد است.

بعضی ماشین آلات و تجهیزات نیاز به آب مقطر دارند که برای این نوع دستگاه ها ، اگه میزان مصرف خیلی پایین باشد، از بطری های آب مقطر استفاده می کنند اما اگر مصرف به صورت مداوم و یا حجم بیشتری از آب مقطر باشد از دستگاه تصفیه آب صنعتی به نام آب مقطر ساز استفاده می شود  .

برخی از تجهیزات  آب مقطر ساز را به عنوان خنک کننده برخی هم برای تولید محصول استفاده می کنند  . شاید برخی تصور کنند که از آب لوله معمولی هم میتوان به عنوان خنک کننده استفاده کرد .

اما بعضی دستگاه ها بسیار ظریف و در طول مدت کار اگر با آب معمولی و یا لوله کشی یا چاه برای خنک کننده مورد استفاده قرارگیرد باعث بوجود آمدن جرم در لوله ها و اتصالات دستگاه شده و نه تنها ممکن است به علت گرفتی و یا خرابی دستگاه یک مدت طولانی خط تولید متوقف بشه بلکه هزنیه های بسیارزیاد هم برای تولید کننده بوجود آورد.

 

تصفیه آب صنعتی جهت تولید آب معدنی

 

برخی تصورمیکنند آب های معدنی که در بازار عرضه می شود از یک چشمه اند در صورتی که اشتباه می کنند! فقط بعضی از برندهای آب معدنی هستند که واقعا از چشمه پر می شوند که آن هم با توجه به کمبود آب و افت کیفیت نیاز به دستگاه تصفیه آب صنعتی که برای متعادل سازی املاح آب دارند که با یک سیستم بسته بندی آب وارد بطری ها می شوند و به فروش می رسند.

افرادی که تمایل دارند درزمینه تولید آب های بطری شده یا اصطلاحا آب های معدنی فعالیت داشته باشند. تنها کافی است فضای مورد نظرشون رو تهیه کنند همچنین منبعی برای آب اولیه و سپس با اخذ مجوز ، یک سیستم تصفیه آب صنعتی را راه اندازی کرده و آب با کیفیت بطری کنند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی را در ظرفیتهای متفاوتی میتوان طراحی کرد و اینکه از چه ظرفیتی به بالا صرف اقتصادی دارد نیاز به تماس شما و ارائه مشاوره همکاران ما دارد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *