سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک به سیستمی گفته می شود که عمل احیای رزین را پس از رسوب زدایی و گرفتن سختی آب به صورت خودکار انجام می دهد. این عمل توسط شیر تمام اتوماتیک انجام می گیرد و با توجه به برنامه ریزی که به سیستم داده شده توسط کیت های تشخیص به شیر تمام اتوماتیک فرمان بک واش و احیای رزین داده می شود.

سختی گیر رزینی |آوین گستر البرز

سختی گیر (water softener) دستگاهی است که برای حذف سختی کل آب شامل کلسیم، منیزیم و برخی کاتیونهای فلزی موجود درون آب سخت استفاده میشود. سختی گیر رزینی با فراهم نمودن محیطی مساعد درون بدنه ای تحت فشار فلزی (گالوانیزه) یا فایبرگلاس (frp) زمینه تبادل یونی را فراهم می نماید.

با استفاده از این دستگاه آبی نرم در اختیار صنایع مختلف شامل صنایع غذایی، نساجی و رنگرزی، چرم سازی، شستشو، دستگاه های حرارتی و برودتی، ساخت بتن و… قرار داده میشود. آب نرم خروجی از دستگاه سختی گیر دارای مزایای بسیاری از جمله طولانی شده عمر لوله کشی ساختمان، کف کردن بیشتر تمیزکننده ها و صابون می باشد.

 

روش ساخت سختی گیر رزینی

برای رفع و کاهش سختی آب یکی از پرکاربرد سیستم ها استفاده از دستگاه سختی گیر   رزینی می باشد. شرکت اطلس آب با کارخانه مجهز به تجهیزات ساخت و طراحی سیستم های تصفیه آب و فاضلاب با توجه به رعایت استاندارد ASME دستگاه های سختی گیر رزینی را طراحی و می سازد. پس از مشخص شدن قطر عدسی های سختی گیر اقدام به طراحی نموده و سپس به صورت گرد برش داده شده و پس از آن با دستگاه قوس زن اقدام به فورچ عدسی می نماید پس از اینکه  قوس مناسب در عدسی ها ایجاد شد توسط دستگاه لبه زن اقدام به لبه زنی عدسی ها نموده چس از ان عدسی های سختی گیر ماده می شود. سپس مبادرت به در آوردن فلنچ برای عدسی با و بو شن برای عدسی پایین نموده پس از آن اقدام به جوشکاری از داخل و خارج فلنج شارژ رزین و بوشن تخلیه آب  می کنند. سپس اقدام به برش صفحه نازل نموده پس از آن به مقدار مورد نیاز سوراخ 2/1 اینچ ایجاد می کنیم و با توجه به استاندارد بابت هر متر مربع از سطح صفحه نازل  به تعداد 80 عدد بوشن جهت وسل نازل ایجاد می شود. جنس نازل سختی گیر PP با محفظه های آب 2/0 پس از آماده شدن صفه نازل سختی گیر اقدام به برش بدنه طبق دور عدسی پس از آن اقدام به رول کردن بدنه سختی گیر می کنیم که پس از خال جوش زدن بدنه و برش جای فلنج تخلیه و بوشن پرکن اقدام به مو نثا ژ کل کار می کنیم . پس از مونتاژ اقدام به جوشکاری نمود.

سختی گیرهای صنعتی پس از سنگ زنی پلیسه های جوش به وسیله دستگاه سند بلاست مطابق با استاندارد 2/1/2 نموده که پس از ان با سه لایه رنگ  ضد زنگ و اپوکسی با گرید آشامیدنی به ضخامت 180میکرون در سه مرحله می نمایند. مرحله بعدی تکمیل سختی گیر فلزی لوله کشی می باشد. استفاده از شیر سختی گیر سلووالو ارزانترین و در دسترس ترین نوع ان است که به صورت نیمه اتوماتیک می باشد جهت سهولت در راهبری سختی گیری می توان از شیرهای تمام اتوماتیک سختی گیر رزینی نیز استفاده نمود .

 

 رزین سختی گیر

 RESIN رزین از دانه به شکل معمول از پتاسیم و سدیم پوشانده شده که پس از عبور آب سخت از روی آنها یون منیزیم و کلسیم آبهای سخت با پتاسیم و سدیم جایگزین می شود که پس از اشباح شدن رزین توسط آب نمک احیا می گردد. از این رو شستشوی دوره ای بگواش در همه نوع سختی گیر الزامی است. این نوع رزین ها در سه نوع رزین آنیونی/رزین کاتیونی/رزین میکس بد موجود می باشند.و بهترین نوع رزین سختی گیر پرولایت می باشد که در بازار ایران به طور گسترده موجود می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *