کاربرد آب شیرین کن در مرغداری|آوین گستر البرز

با توجه به حساسیت بالای کیفیت آب مصرفی در صنعت دام و طیور، استفاده از سیستم تصفیه آب برای این مکانها اهمیت بسیار زیادی دارد. دستگاه تصفیه آب مرغداری میزان املاح را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. این موضوع باعث رشد بهتر و بیماری های کمتر در انواع طیور خواهد داشت. سیستم آب شیرین کن مرغداری این قابلیت را دارد که میزان املاح آب را نسبت به نوع مصرف توسط مصرف کننده تنظیم کند.

طراحی و ساخت سیستم آب شیرین کن به روش اسمز معکوس برای تصفیه و نمک زدایی آب چاه به منظور تامین آب شرب مرغداری، تصفیه بیولوژیکی و ضد عفونی آن در جهت بالا بردن سلامتی طیور،بهداشت و موجب حذف آلودگی های آب و نهایتا شیرین سازی آب برای مصارف مرغداری می شود.

به طور کلی با توجه به استاندارد جهانی، سیستم‌های مرغداری باید از فرایندهای گندزدایی آب و تصفیه آب، به منظور حذف نمک‌های محلول در آب استفاده کنند. سیستم اسمز معکوس، در واقع یک روش غشایی معتبر و مدرن جهانی است که می‌تواند تا 98% املاح موجود در آب را حذف کند.

 

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب مرغداری ها

  1.  جلوگیری از مرگ و میر طیور بوسیله آشامیدن آب ناسالم
  2. افزایش کیفیت محصول و همچنین تاثیر در تغذیه سالم پرندگان
  3. استفاده از دستگاه آب شیرین کن مرغداری، به تأثیر واکسن ها کمک میکند.
  4. مقاوم شدن طیور در برابر برخی بیماری ها
  5. استفاده از آب تصفیه شده در مرغداری ها، باعث بالا رفتن بهره وری و افزایش تولید خواهد شد و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

 

اهمیت دستگاه تصفیه آب در مرغداری ها

استفاده از آب شیرین کن ها یا دستگاه تصفیه آب در سالیان اخیر، در مرغداری ها نیز رواج پیدا کرده است. علاوه بر بیماری ها که ممکن است از طریق آب منتقل شود، وجود املاح زیاد در آب، موجب کاهش جذب مواد مغذی در حیوان می شود. از طرف دیگر استفاده از آب تصفیه نشده موجب گرفتگی و رسوب گذاری در لوله ها و تجهیزات نیز می شود که هر کدام هزینه هایی را به مجموعه تحمیل می کند. بیش از 80 درصد از وزن جوجه یک روزه را آب تشکیل می دهد و جهت افزایش وزن مرغ ها به میزان یک کیلو گرم، نیاز است که مرغ حدود 3 لیتر آب مصرف کند و همین موضوع اهمیت استفاده از آب تصفیه شده را دو چندان می کند.

به طور کلی، کیفیت آب آشامیدنی، در بدن تولیدات دام و طیور، شش عامل حیاتی را رقم می زند، که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • به عنوان حلال مختلف در سیستم متابولیسمی دام است.
  • توانایی هضم و جذب مواد مغذی در سیستم گوارش دام را بر عهده دارد.
  • کمک به دفع زاید گوارشی را انجام می دهد.
  • به عنوان جزئی از مهم ترین ترشحات بدن حیوان است.
  • تنظیم حرارت بدن را بر عهده دارد.
  • فشار اسمزی در سلول ها را تنظیم می کند.

مناسب ترین روش برای تصفیه آب برای مرغداری ها و دامپروری ها، استفاده از روش اسمز معکوس یا همان RO است. دستگاه تصفیه آب به روش صنعتی اسمز معکوس، امکان حذف آلودگی و املاح مضر موجود در آب را تا 99% دارد. از طرفی در این روش امکان اضافه کردن املاح ضروری برای رشد و نمو دام وجود دارد.

از دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس برای تصفیه آب مورد استفاده در مرغداری ها و از دستگاه ازن زنی برای ضد عفونی کردن محیط سوله ها در مرغداری ها استفاده می شود.

در تصفیه آب به روش اسمز معکوس برای دامپروری ها، جهت افزایش سلامت و طول عمر دام لازم است، موارد زیر را کنترل نمود:

  1. خواص فیزیکی آب
  2. خواص شیمیایی آب که شامل تنظیم PH، فلزات سنگین و املاح موجود در آب
  3. حذف میکرو ارگانیسم ها و پاتوژن ها

 

جدول استاندارد کیفی برای آب آشامیدنی دام و طیور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *