قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی|آوین گستر البرز

قیمت تصفیه آب با کاهش منابع آب جهانی و افزایش نیاز روز افزون به منابع قابل استفاده در بخش های کشاورزی، گلخانه ها، کارخانجات، صنایع مختلف و … نیاز به استفاده از تصفیه آب صنعتی بیش از پیش شده است.قیمت تصفیه آب

با توجه به چالش های اقتصادی و هزینه های تصفیه آب صنعتی، صنایع و کاربردهای مختلف نیاز به استفاده از دانش تخصصی افراد با تجربه و خبره برای طراحی سیستم های تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن های صنعتی دارند.

با انجام این کار علاوه بر بهره مندی از آبی سالم و صد در صد خالص، در هزینه های تصفیه آب نیز به صورت قابل ملاحظه ای صرفه جویی می شود.

تصفیه آب صنعتی در گذشته و امروز با استفاده از روش های مختلفی قابل انجام است. متداول ترین و موثرترین روشی که امروزه برای تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، اسمز معکوس (RO) است که قادر به حذف کلیه آلاینده ها، فلزات سنگین، سرب، جیوه، املاح، رسوبات، نمک ها و سایر ناخالصی های موجود در آب می باشد.قیمت تصفیه آب

در مقایسه با سایر روش های تصفیه آب صنعتی، اسمز معکوس (RO) برای حذف نمک ها، آلاینده های شیمیایی و فلزات سنگین بسیار موثرتر و قوی تر عمل می کند.

علاوه این تصفیه آب صنعتی RO نسبت به سایر روش ها هزینه کمتری دارد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود.

استفاده از آب شیرین کن های صنعتی در کاربردهای مختلف موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش برای فیلتراسیون و بهبود کیفیت آب می باشد.

 

 

انواع روش های تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی با استفاد از روش های مختلفی انجام می گیرد که شامل : سیستم تبادل یونی، روش های فیلتراسیون (میکرو فیلتراسیون، اولترا فیلتراسیون و نانوفیلتراسیون)، روش EDI، روش EDR و روش اسمز معکوس (RO) می باشد.قیمت تصفیه آب

روش سیستم تبادل یونی: تبادل یونی واحد فرایندی است که در آن یون های مشخصی در مواد تبادلی غیر محلول با یون های مختلف موجود در محلول جایگزین می شوند.

از این روش برای سختی گیری آب و تولید آب خالص با درجه بالای خلوص استفاده می شود.

از متداول ترین کاربردهای سیستم تبادل یونی رزینی نرم سازی آب شهری است به صورتی که یون های سدیمی رزین تبادل کاتیونی جایگزین کلسیم و منیزیم موجود در آب می شوند و سختی آن را کاهش می دهند.

کاربرد سیستم های تبادل یونی در صنایع غذایی و نوشیدنی، فلزکاری، نیمه رساناها، تصفیه فاضلاب، بخشی از سیستم تصفیه و تولید آب شرب و گروه های دیگر صنایع می باشد. عیب این روش در مصرف زیاد مواد شمیایی و هم چنین اشغال فضای زیاد است.

روش های فیلتراسیون: تصفیه آب به روش فیلتراسیون شامل میکرو فیلتراسیون (MF)، نانو فیلتراسیون (NF) و اولترا فیلتراسیون (UF) می باشد. از این روش ها برای جداسازی مواد آلی، املاح محلول در آب و تولید آب خالص استفاده می شود.

روش الکترودیونیزاسیون (EDI): این روش ترکیبی از روش تبادل یونی و فیلتراسیون غشایی می باشد که خروجی آن آبی بدون املاح و دارای هدایت الکتریکی (EC) پایین است.

در سیستم EDI املاح موجود در آب از طریق تبادل یونی جدا می شوند. هر واحد EDI از تعدادی سلول تشکیل شده است که بین دو الکترود قرار گرفته اند.

تفاوت روش EDI با روش تبادل یونی این است که ممبران ها به صورت پیوسته با جریان برق احیا می شوند و دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی برای احیای ممبران نمی باشد.

روش الکترودیالیز معکوس(EDR): در این روش حذف املاح معدنی با استفاده از جریان برق DC و غشاهای آنیونی و کاتیونی انجام می شود. بیش ترین کاربرد روش EDR در تهیه آب آشامیدنی و یا تصفیه آب صنعتی از آب هایی با TDS کمتر از 5000 می باشد.

روش اسمز معکوس (RO): اسمز معکوس (RO) تکنولوژی موثری است که می توان گفت در هر صنعتی که نیاز به استفاده از آب خالص و حذف مواد حل شده در آن باشد یک ضرورت به حساب می آید.

در فناوری RO از فیلترهایی به نام ممبران (غشا نیمه تراوا) که معمولا از جنس پلی آمید می باشند و دارای منافذی بسیار ریز با قطری کمتر از قطر موی انسان می باشند، برای حذف کلیه جامدات محلول (TDS) آب استفاده می شود.

فیلتر ممبران مورد استفاده در روش تصفیه آب RO قابلیت حذف آلاینده های شیمیایی، نیترات و نیتریت، سرب، جیوه، شوری، املاح و سایر ناخالصی های موجود در آب را دارد.

در روش فیلتراسیون RO آب خام توسط فشار تامین شده از طریق پمپ به داخل محفظه ای (پرشروسل) که ممبران در آن قرار دارد پمپاژ می شود.

آب خام از لایه های ممبران RO عبور کرده تا به قسمت مرکزی ممبران برسد و کلیه آلاینده های آن حذف شوند. سپس آب تصفیه شده توسط لوله ای که در مرکز ممبران قرار دارد از سمت دیگر ممبران و پساب (آب با غلظت بالای ناخالصی ها) نیز از قسمت مربوطه در پرشروسل خارج می گردد.

امروزه متداول ترین و موثر ترین روش برای تصفیه آب صنعتی استفاده از روش RO می باشد. علت این موضوع این است که از روش اسمز معکوس برای تصفیه انواع آب خام با درجه مختلف سختی و آلاینده های مختلف می توان استفاده کرد.

مهم تر از همه این که این روش فیلتراسیون، اقتصادی ترین روش برای تصفیه و نمک زدایی از آب می باشد.

برای تصفیه آب های صنعتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) از دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن های صنعتی استفاده می شود.

عنصر اصلی در این دستگاه های تصفیه آب فیلتر ممبران می باشد که با توجه به میزان شوری و املاح و آلاینده های موجود در آب از انواع آن استفاده می شود.قیمت تصفیه آب

ممبران های صنعتی موجود در بازار با قطرهای سایز 4 و 8 اینچ می باشند که از انواع آنها برای تصفیه آب های مختلف استفاده می شود.

 

عوامل موثر بر قیمت دستگاه آب شیرین کن

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی با توجه به عوامل متفاوتی مشخص می شود. در قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی عواملی همچون:

  1. مقدار ظرفیت تولیدی دستگاه
  2. مقدار ورودی تی دی اس (TDS) آب ورودی
  3. جنس و برند پمپ ورودی و طبقاتی دستگاه تصفیه آب
  4. دارا بودن یا نبودن سیستم پیش تصفیه آب
  5. سیستم CIP
  6. جنس و اندازه فیلتر های شنی و کربنی دستگاه
  7. نوع اتصالات به کار رفته (فشار بالا و پایین) و سیستم کنترلی دستگاه موثر هستند.

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی به ظرفیت 300 متر مکعب های برکیش
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *