تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب بدون هدر رفت امکانپذیر شد

کی از شرکت های داخلی با تلاش و همت متخصصان خود توانست، دستگاه تصفیه آب بدون هدر رفت و پساب را طراحی و تولید کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عقیل امانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این سیستم برای نخستین بار در کشور عرضه شده و در دنیا بی نظیر است. دستگاه تولیدی ما عمر بسیار بالا و مصرف پایینی دارد. این سیستم دارای گواهی ثبت اختراع، تاییدیه عالی ترین مرجع علمی کشور، گواهی نامه تست آب ورودی و خروجی از سازمان آب و فاضلاب و گواهی آنالیز آب از آزمایشگاه آب و خاک شاهرود است.

 

وی افزود:

دستگاه های تصفیه آب خانگی موجود در بازار که با سیستم RO کار می کنند به ازاء هر لیتر آب تصفیه مقدار ۳ لیتر آب آشامیدنی را هدر می دهد و آن را به فاضلاب منتقل می کند. اما دستگاه تولیدی ما هدر رفت آب ندارد و تمام مراحل تولید آزمایشی و مراحل اتوماسیون دستگاه با موفقیت صورت گرفته و هم اکنون وارد بازار کشور شده است.

 

به گفته وی، عملکرد این دستگاه تصفیه ساده بنظر می رسد اما از پیچیدگی بسیار علمی و تجربی برخوردار است. عملیات این سیستم جدید را به دو بخش می توان تقسیم کرد. موتور پرقدرت که علاوه بر تامین فشار آب مورد نیاز دستگاه از یک طرف و عمل تزریق دور ریز دستگاه با فشار لازم بدون برگشت به لوله آب خام از طرف دیگر تامین می کند بخش نخست این دستگاه است.

 

وی گفت:

در بخش دوم در واقع عملیات بازچرخانی دورریز در یک سیکل نیمه بسته با آب خام مخلوط می شود و امکان مجدد آن به دستگاه نیز کم اثر و حتی بی اثر می شود. بطوریکه نه تنها عملیات فیلتراسیون دستگاه به خوبی صورت می گیرد و صدمه ای به بار نمی آورد بلکه دو منظوره بودن فشار موتور نیز، به لوله آب شهری فشار مضاعف وارد نمی کند.

 

امانی ادامه داد: تولید این دستگاه جدید ۷ مرحله ای و ۸ مرحله ای است. این دستگاه پس از تصفیه، آب را به صورت آب قلیایی و Ph نرمال در می آورد و متناسب با سوخت ساز بدن آب را تصفیه می کند.

ظرفیت تولید این دستگاه، ۲۰۰ لیتر در دوز است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *